Reklama
Reklama

​Za ile sprzedał się Mata? Są pierwsze kalkulacje

Michał „Mata” Matczak (21 l.) podpisał z siecią McDonald’s kontrakt reklamowy. Tak zwany zestaw Maty można kupić za 18 złotych. Sam Mata zarobił znacznie więcej…

Raper Mata, syn znanego prawnika Marcina Matczaka zasłynął wyemitowanym w grudniu 2019 roku utworem  „Patointeligencja”, poświęcony nowej inteligencji, czym wywołał oburzenie między innymi Krystyny Pawłowicz.

Kolejny singiel pod tytułem „Patrokreacja” poświęcił polityce, politykom, prorządowym mediom i celebrytom przez nie lansowanym, na przykład Jarosławowi Jakimowiczowi.

Z czasem Mata postanowił zacząć odcinać kupony od swojej krótkiej lecz burzliwej sławy. Być może natchnął go tata, który zdążył w międzyczasie wydać książkę „Jak wychować rapera”, a może oszałamiający sukces finansowy Ekipy Friza, w każdym razie podpisał kontrakt z siecią McDonald’s.

Reklama

Mata też ma swoją „ekipę”, złożoną z niego samego, Szczepana, Wygusia, Adama i Tadeo. Motywem przewodnim zestawu, składającego się z potrójnego cheesburgera, średnich frytkek oraz Vanilla Matcha Latte za jedyne 18 złotych jest trójka.  Liczba 33, która pojawiła w promocyjnym materiale wideo nawiązuje do ekipy Maty, która używa nazwy Gombao33.

Pierwszy człon odnosi się do potrawy serwowanej w chińskiej restauracji Gong Bao, a liczba jest numerem zlikwidowanego już w wyniku reformy edukacji Gimnazjum Nr 33 im. Stefana Batorego, w której uczyła się ekipa Maty. 

Ile zarobił Mata?

Biznesowa decyzja Maty wzbudziła mieszane uczucia. Paulina Młynarska i Katarzyna Bosacka próbowały mu wyjaśnić, że reklamuje w gruncie rzeczy śmieciowe jedzenie i otyłość, o miażdżycy, zabójczym cholesterolu i stłuszczeniu wątroby już nawet nie wspominając. 

Pojawiły się plotki, jakoby wymarzony kandydat sieci McDonald’s, którym był Taco Hemingway, oparł się pokusie i tylko dlatego kontrakt trafił w ręce Maty. A za ile konkretnie zdecydował się sprzedać swój buntowniczy wizerunek firmie, która jest uważana za kwintesencję komercji? Jak pisze portal Na Temat, fachowcy od PR są pewni, że za co najmniej milion złotych. Jak kalkuluje Olivia Drost, partnerka zarządzająca Spotlight Agency:

Do tego trzeba doliczyć wynagrodzenie za spoty i klipy reklamowe. McDonald’s raczej nie żałuje. W ciągu zaledwie dwóch pierwszych dni pojawiło się w mediach aż 8 tysięcy wzmianek na temat współpracy młodego Matczaka z siecią fast foodów. Gdyby były to artykuły sponsorowane, to, jak wylicza Press-Service Monitoring Mediów,  za taką ich ilość trzeba byłoby zapłacić ponad 20 milionów złotych

Z tego wniosek, że McDonald’s na pewno dobrze na tym wyszedł. Czy Mata także, to się jeszcze okaże…

Zobacz też:

Przykre doniesienia z domu Cichopek. Powiedziała o chorobie dzieci

Izabella Krzan na co dzień. Takie zdjęcia publikuje na Instagramie

Burza piaskowa w Wielkopolsce


Więcej newsów o gwiazdach, ekskluzywne materiały wideo, wywiady i kulisy

najgorętszych imprez znajdziecie na naszym INSTAGRAMIE Pomponik.pl



pomponik.pl
Dowiedz się więcej na temat: Mata | Michał Matczak | Marcin Matczak
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Polecamy