To nie plotka. Na gwiazdkę Polacy oczekują prezentów pełnych emocji!

Drogie upominki rzeczowe wcale nie są dziś najbardziej oczekiwanymi prezentami jakie chcielibyśmy widzieć pod choinką. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SW Research na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent, dla 40 proc. Polaków idealny podarunek to taki, który wpisuje się w zainteresowania, jest praktyczny, ale też zaskakujący i pełen emocji. Najbardziej nietrafionym upominkiem są z kolei elementy garderoby, na czele ze wskazywanymi najczęściej skarpetkami. Brzydkie kolczyki, płyta nielubianego zespołu, prezerwatywy, niepiszące długopisy – to z kolei jedne z najbardziej zaskakujących odpowiedzi na pytanie o to, czego nie chcielibyśmy zobaczyć pod choinką.

Wybór świątecznych prezentów to wyzwanie, przed którym każdego grudnia stają wszyscy Polacy, także celebryci i gwiazdy szklanych ekranów. Coraz częściej poszukują oni czegoś unikalnego, wyjątkowego, niestandardowego. Prezenty, które umożliwiają realizację pasji czy pozwalają na przeżycie czegoś niezwykłego są idealnym rozwiązaniem nie tylko dla tych najbardziej znanych. Ich zakup zmieści się w budżecie większości z nas. Jak pokazały tegoroczne badania, większość respondentów (35 proc.) planuje wydać na upominki od 200 do 400 zł, 20 proc przeznaczy na zakupy od 100 do 200 zł. Jedynie 4 proc. w ogóle nie ma w planach robienia świątecznych prezentów.

Tutaj znajdziecie wyjątkowe świąteczne prezenty.

Prezenty idealne i te mniej chciane

Wśród prezentów wymienianych jako najbardziej oczekiwane, na pierwszym miejscu znalazła się... gotówka (odpowiedziało tak 19 proc. badanych). Polacy chcieliby znaleźć pod choinką również m.in.: kosmetyki (14 proc.), elektronikę (13 proc.), biżuterię (11 proc.) czy voucher prezentowy (8 proc.). Według 40 proc. badanych, idealny prezent to taki, który trafia w gust, wpisuje się w zainteresowania. 35 proc. Polaków preferuje natomiast prezenty bardziej praktyczne i funkcjonalne.

- Zwyczaje prezentowe Polaków wciąż się zmieniają i dziś dla blisko jednej czwartej z nas najbardziej atrakcyjnym jest prezent zaskakujący, budzący emocje, pozwalający przeżyć coś niezwykłego. Takim upominkiem może być karta podarunkowa - na zabieg kosmetyczny, typu masaż czy peeling (które wskazało 37,5 proc. badanych), prezent w formie emocjonującego przeżycia, takiego jak skok ze spadochronem (27 proc.), czy też zaproszenie na wydarzenie kulinarne, typu degustacja wina lub kurs gotowania (19 proc.) - dodaje Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent, oferującej upominki w formie przeżyć.

Niezmienne pozostaje pierwsze miejsce na liście najbardziej niechcianych prezentów. Od lat we wszelkich opiniach wymieniane są tu skarpety. W tym roku wskazało na nie 12 proc. pytanych. Wśród podarunków niepożądanych pod choinką znalazły się także inne ubrania, sprzęt kuchenny, perfumy, książki czy alkohol. Najbardziej nietypowymi odpowiedziami na pytanie o niechciany podarunek były: kadzidełko, lekarstwa, płyn do mycia nóg, prezerwatywy, łapka na muchy, blaszany naszyjnik, a nawet... dziecko.

Zakupy z wyprzedzeniem. Stacjonarnie i on-line

Rosnąca popularność zakupów w sieci daje się zauważyć także w przypadku prezentów. Prawie 52 proc. Polaków planuje w tym roku skorzystać z oferty sklepów on-line, a 37 proc. zrobić świąteczne zakupy za pośrednictwem popularnych aukcji i giełd internetowych. Wielu z nas wciąż jednak woli tradycyjne miejsca sprzedaży takie, jak: galerie handlowe (53,5 proc.), supermarkety (45 proc.) oraz mniejsze sklepy (28 proc.).

- Jak pokazują tegoroczne badania - zakupu prezentów na święta nie zostawiamy na ostatnią chwilę. Ponad 41 proc. Polaków chce je zrobić co najmniej miesiąc wcześniej. Blisko połowa z nas planuje zająć się szukaniem upominków pod choinkę na tydzień lub dwa tygodnie przed świętami. 4 proc. ankietowanych przyznało, że zrobi to w dzień Wigilii lub dzień przed nią. Biorąc pod uwagę szeroki wachlarz dostępnych dziś możliwości, w tym natychmiastowe zakupy on-line, z pewnością uda im się zdążyć przed pierwszą gwiazdką - mówi Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent.

Informacja o badaniu

Badanie zostało zrealizowane w dniach 13-14 listopada 2018 przez agencję SW Research. Wyniki opracowano na podstawie odpowiedzi reprezentatywnej próby 1018 Polaków w wieku powyżej 18 lat. Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem ankiety internetowej metodą CAWI.

O firmie:

Wyjątkowy Prezent jest pierwszą i największą w Polsce firmą oferującą prezenty w formie przeżyć. Wśród 2500 upominków, przygotowanych z myślą o klientach indywidualnych oraz biznesowych, znajdują się atrakcje, takie jak lot balonem, egzotyczny masaż, czy jazda Ferrari. Flagowym projektem Wyjątkowego Prezentu jest unikalne, wyostrzające zmysły wydarzenie kulinarne, czyli "Kolacja w Ciemności". Firma prowadzi sprzedaż prezentów online - poprzez serwis Wyjatkowyprezent.pl oraz w prawie 50 sklepach działających w galeriach handlowych w całej Polsce, jak również w ponad 1800 sklepach partnerskich. Więcej informacji na temat firmy można znaleźć na stronie www.wyjatkowyprezent.pl bądź www.prezentydlabiznesu.pl

materiały promocyjne
Polecamy