Bosacka ujawnia trik producentów. "Z każdej strony chcą nas oszukać"
Katarzyna Bosacka pokazała trik producentów, na który konsumenci powinni uważać. Chodzi o wagę produktów. Sprawdzacie to podczas zakupów?
Katarzyna Bosacka od lat walczy o to, by Polacy świadomie dokonywali wyborów podczas zakupów i byli uważnymi konsumentami. Dzięki swoim programom. m.in. "Wiem, co jem", "Wiem, co kupuję", oraz mediom społecznościowym dziennikarka pokazuje jak nie dać się oszukać producentom artykułów spożywczych i kosmetycznych.
Tym razem Bosacka na tapet wzięła mydło. Zwróciła uwagę na trik producentów dotyczący wagi produktów. Okazuje się, że nie zawsze należy korzystać ślepo z promocji.
Dziennikarka zamieściła dwa zdjęcia ze sklepu Rossmann. Przedstawiają one mydła. Raz jest to zestaw czterech kostek, z których każda po przeliczeniu na sztuki kosztuje 3 zł. Drugie zdjęcie przedstawia to samo mydło w promocji. Jest ono tańsze, bo kosztuje 2,99 zł. Ale uwaga! Bosacka każe przyjrzeć się gramaturze kostek mydła. To tańsze i w promocji jest w rzeczywistości mniejsze, bo waży 90 g. Zaś to za 3 zł waży 100 g.
Gdyby kupić zestaw zamiast czterech mydeł w promocji, wydamy co prawda 4 grosze więcej, ale zyskujemy prawie pół kostki mydła. Dziennikarka apeluje, by zawsze sprawdzać cenę w przeliczeniu na kilogram.
Internauci nie kryli zdziwienia. Pisali, że nigdy nie zwracali na to uwagi. A ci, którzy już przeliczają cenę za kilogram, podawali, jak wiele rzeczy można kupić taniej, kiedy robi się zakupy świadomie.
Nie tylko Bosacka zauważyła zmiany w gramaturze produktów. Pod postem Janusza Piechocińskiego o wadze kostki masła internauci zaczęli podawać wiele innych przykładów na triki producentów.