Ekipa, Young Leosia, Wersow, Oliwka Brazil. Uważajcie rodzice! Tym jarają się wasze dzieci
Kiedyś idoli tłumów kreowała telewizja, a nieocenionym wsparciem służyły kolorowe gazety. Dziś gwiazdą może zostać absolutnie każdy - wystarczy telefon z dostępem do internetu i pomysł na siebie. Kto obecnie jest najpopularniejszy wśród polskich nastolatków? Jeśli czujesz, że nie nadążasz, to zestawienie jest dla ciebie!
Jeśli nie nucisz codziennie pod nosem: "Czekam, aż znowu będziemy popijać Bacardi / W klubie ze szklanki / Gdy na parkiecie nasze fanki /A na głośniku Nicki i Cardi", to jest duża szansa, że w oczach młodszych znajomych jesteś smutnym boomersem. Young Leosia i jej singiel "Szklanki" (sprawdź!) to niekwestionowany hit tego roku, a różowowłosa raperka, ku zniesmaczeniu konserwatywnych fanów hip-hopu, zawładnęła sceną muzyczną. A jej początki były dość skromne.
23-letnia Sara Sudoł, bo tak naprawdę nazywa się młodziutka gwiazdka, zaczynała jako DJ-ka w modnych warszawskich klubach i ma na to papiery - zdała państwowy egzamin z realizacji dźwięku, jest też absolwentką Szkoły Piosenki Elżbiety Zapendowskiej.
Jej pierwsze muzyczne próby w 2020 przeszły bez echa, ale wspomniane "Szklanki" wywindowały ją na sam szczyt. Na rynku ukazał się właśnie jej debiutancki minialbum "Hulanki" i ten tytuł chyba najlepiej zwiastuje to co czeka nas w najbliższych miesiącach z udziałem Young Leosi i armii jej fanów...
Trochę na to czekaliśmy, ale chyba mamy swoją polską Cardi B. A na pewną najsilniejszą pretendentką do tego tytułu jest 19-letnia Oliwka Brazil, która podbija sieć śmiałymi utworami. Chociaż określenie "śmiałe" to spore niedopowiedzenie - większości jej tekstów nie możemy tutaj zacytować, a zagwiazdkowanie co drugiego słowa nie ma większego sensu.
O młodziutkiej raperce usłyszeliśmy dzięki jej współpracy ze Smolastym (sprawdź!), gdy rapowała (zasłońcie oczy) m.in.: "pluję na maczugę, potem duszę i połykam". W swoich solowych utworach, jak choćby "Big mammy" (sprawdź!), posuwa się jeszcze dalej, co wzbudza ogromne kontrowersje i możemy już śmiało przewidzieć zafrasowanych rodziców słyszących, co leci w głośnikach ich pociech. A dla Oliwki Brazil to będzie tylko paliwo do dalszego działania. Boimy się napisać, że czekamy na więcej...
O nikim chyba nie czytaliśmy i nie słyszeliśmy tak często w ostatnich miesiącach, jak o Ekipie Friza właśnie. Kolektyw youtubersko-inluencerski (zobacz!) to zdecydowanie najsilniejsza obecnie marka w polskim internecie. Założona przed trzema laty, ma w swoich szeregach najpopularniejszych internetowych twórców m.in. Friza, Wersow, Murcix czy Patec.
Ich kanał na YouTube śledzi blisko 2 miliony internautów, a łączna suma odtworzeń filmów to ponad... 300 milionów wyświetleń.
Jaki kontent tworzą? Mamy tutaj teledyski, autorskie piosenki i typowe materiały robiące furorę na tej platformie, czyli np. wysadzanie w powietrze drogiego auta. Nie dziwi zatem, że Ekipa jest uwielbiana przez reklamodawców, którzy chętnie korzystają z ich usług i podpisują lukratywne kontrakty.
Ich najgłośniejszą współpracą okazała się ta ze znanym producentem lodów, które w sekundy znikały ze sklepów, a papierki po nich były wystawiane na aukcjach w sieci, gdzie osiągały astronomiczne wyniki. A w planach są kolejne współprace, na myśl o których rodzice nastolatków (i ich portfele) już drżą...
Członkinią ekipy jest m.in. Wersow (sprawdź!), ale zdecydowanie należy się jej odrębny akapit. Jest w końcu najpopularniejszą polską influencerką, którą na Instagramie śledzi zawrotne 2,7 miliona internautów! O takich liczbach inne celebrytki mogą tylko pomarzyć. Wersow nie może wprawdzie narzekać na popularność, ale jej niewinna, wydawałoby się działalność, to niekończące się źródło skandali i kontrowersji.
Na początku 2020 głośno było o aferze, podczas której internauci zarzucili jej skopiowanie koncepcji na zdjęcia od innej twórczyni. W tym roku podobny zarzut pojawił się przy okazji logotypu, przy którego tworzeniu inlfluencerka również mocno "zainspirowała" się czyjąś pracą. Szerokim echem odbiła się też jej relacja z powiększenia biustu, a także kolejne metamorfozy fryzjerskie.
Prywatnie Weronika Sowa jest dziewczyną Friza i studentką prawa. Przeczuwamy jednak, że nieprędko zobaczymy ją realizującą się w zawodzie prawniczki...
Karol Gązwa, bo tak naprawdę nazywa się popularny Blowek (sprawdź!), przy bohaterkach i bohaterach tego tekstu wypada skromnie, ale na pewno nie pod względem osiągnięć i statystyk. Jego kanał na YouTube śledzi blisko 5 milionów internautów, a łączna liczba odtworzeń oscyluje wokół... miliarda odsłon.
Swoją karierę w sieci zaczął już 10 lat temu, publikując materiały związane z grą Minecraft. Treści dotyczące gier komputerowych utorowały mu drogę do popularności i Blowek jest im wierny, choć publikuje również typowy, rozrywkowy kontent znany dobrze widzom YouTube’a. Co ciekawe, 25-letni dziś influencer ma już na koncie książkę o wiele mówiącym tytule "Zostań Youtuberem". Jeśli po jej lekturze rzeczywiście można powtórzyć jego sukces, nie dziwimy się, że była bestsellerem... Kto by tego nie chciał?!
Wszystko wskazuje, że ekspansja medialna internetowych gwiazd to dopiero początek. Show-biznes już próbuje zagospodarować ich talent i popularność, bo obok takiego potencjału i liczb ciężko przejść obojętnie. Niewykluczone więc, że lada moment to młodzi przejmą tradycyjne media, a dotychczasowym, etatowym celebrytom pozostanie patrzenie na to wszystko z niekłamaną zazdrością... Jesteście gotowi na zmianę warty w polskim show-biznesie?
Więcej o newsów gwiazdach, ekskluzywne materiały wideo, wywiady i kulisy najgorętszych imprez znajdziecie na naszym Instagramie
Przyjaciel Piotr Fronczewski szykuje się do ślubu
Stan Borys pozwał Karola Strasburgera. Wstrząsające ustalenia tabloidu
Doda promienieje! Tak rozkwita dzięki nowej miłości