Reklama
Reklama

Hugh Hefner ratuje "Hollywood"

Hugh Hefner, założyciela magazynu "Playboy", uratował ikoniczny napis "Hollywood", ofiarowując 900 tysięcy dolarów, aby zapobiec sprzedaży ziemi, na której umieszczony jest słynny napis.

Ponad 137-metrowy napis jest umieszczony na terenie, który dwa lata temu został wystawiony na sprzedaż. Istniała obawa, że ziemia zostanie wykupiona przez deweloperów, na której zostaną wybudowane luksusowe domy.

Grupa non-profit o nazwie Public Lands Trust rozpoczęła kampanię, której celem był zakup 138-akrowej "działki" znanej, jako Cahuenga Peak. Kwota niezbędna do uratowania Hollywood wynosiła 12,5 miliona dolarów.

Swój datek, który stanowił brakującą część całej sumy, Hefner przekazał w piątek, 23 kwietnia, tuż przed upływem ostatecznego terminu wpłaty. Grupa, która zorganizowała całe przedsięwzięcie zamierza wykupić ziemię i przekazać ją miastu.

Reklama

"Napis to Wieża Eiffla Hollywood, jestem niezmiernie szczęśliwy, że mogłem pomóc w zachowaniu tak ważnego, kulturalnego punktu orientacyjnego" - powiedział Hefner.

Pozostałymi darczyńcami, korzy przyłączyli się do tej akcji byli Tom Hanks i Steven Spielberg. Datki na wykupienie ziemi wpływały z całej Ameryki i 10 zagranicznych krajów.

Stan Kalifornia przeznaczył na ten cel 3,1 miliona dolarów, władze lokalne dorzuciły 2,7 miliona, a osoby prywatne - 6,7 miliona dolarów.

Ogłaszając zakończenie kampanii Arnold Schwarzenegger, gubernator Kalifornii, powiedział: "Jest to symbol marzeń i możliwości. Napis 'Hollywood' będzie witał marzycieli, artystów".

O ironio, napis zrodził się z reklamy, która miała zachęcać do zabudowy terenów wokół i brzmiała HOLLYWOODLAND. Dopiero w 1949, władze Los Angeles i hollywoodzka izba handlowa odjęły cztery ostatnie litery i napis HOLLYWOOD stał się symbolem 7 sztuki i ikoną kultury pop.

PAP life
Dowiedz się więcej na temat: Hugh Hefner
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Polecamy