Niesmaczna reklama z wizerunkiem księżnej Diany
Chiński producent bielizny z prowincji Guandong reklamuje damską bieliznę swojej produkcji posługując się sobowtórem księżnej Walii, Diany i napisem: "Poczuj królewski romans. Noś bieliznę Diany".
Według londyńskiej popołudniówki "Evening Standard" taką reklamę można oglądać na lotniku w Shenzhen w płd. Chinach, a jest ona w kiepskim smaku, tym bardziej, że wystawia się ją w rocznicę tragicznej śmierci księżnej Diany przypadającą we wtorek, 31 sierpnia.
Diana zginęła w paryskim tunelu wraz z kochankiem Dodi Al-Fayedem 31 sierpnia 1997 r. w wieku 36 lat. Rok wcześniej rozwiodła się z następcą tronu księciem Karolem zachowując tytuł księżnej.
Na reklamie widać skąpo odzianą, ponętną kobietę do złudzenia przypominającą Dianę trzymającą w ręku smyczek od wiolonczeli. Reklama zawiera dane dotyczące producenta - firmy Jealousy International. Jej portal ma osobną sekcję w stylu Diany wraz ze sloganem "Uwolnij umysł, daj upust swemu stylowi".
Nie jest to bynajmniej pierwszy przypadek firmy, która usiłuje zbić kapitał na wizerunku księżnej Diany. Wcześniej amerykańska firma wypuściła na rynek lalki Barbie ustylizowane na Dianę, a inna firma zmieniła nazwę margaryny na "Diana".
Posiadaczem komercyjnych praw do wizerunku Diany jest fundusz jej imienia, który przychód uzyskany z jego sprzedaży przeznacza na cele charytatywne. Nie wiadomo, czy Chińczycy zabiegali o jego zgodę, czy ją uzyskali, ani czy prawa komercyjne Funduszu mają zastosowanie do sobowtóra.