Reklama
Reklama

Spadek oglądalności TVP to dopiero początek kłopotów. Ta decyzja może ich pogrążyć

Telewizja Polska zdecyduje się na zmianę logotypów? Choć takie głosy coraz częściej pojawiają się w przestrzeni publicznej, niewiele wskazuje, by ten scenariusz był możliwy do zrealizowania. Ku zdziwieniu, nawet pozornie tak drobne działanie, mogłoby przynieść wiele szkód. Głos w tej sprawie zabrali eksperci.

TVP z kolejnymi zmianami? Głos zabrał medioznawca

Eksperci uważają, że rezygnacja z dawnego logotypu TVP byłaby zbyt pochopnym krokiem i może przynieść spore szkody finansowe? Wiele na to wskazuje. Przyzwyczajenie do dawnej oprawy graficznej sprawiało, że trudno pomylić TVP z innymi kanałami. Ponadto mówi się, że tak drastyczne działanie może mieć wpływ na już spadającą oglądalność stacji.

"Zmiana samego logo byłaby bardzo kosztowna. Drobne zmiany w logo były wprowadzane, gdy byłem członkiem rady nadzorczej TVP. Przemalowanie niektórych samochodów należących do ośrodków regionalnych było niekiedy droższe niż wartość tych samochodów. TVP po ostatnich zmianach straciła sporo widzów i do odzyskania ich potrzebne będą działania marketingowe. Lepiej na to przeznaczyć pieniądze niż na zmianę logo" - problem skomentował medioznawca, prof. UW Tadeusz Kowalski, członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Reklama

Logotyp TVP pozostanie bez zmian? Eksperci nie popierają śmiałych kroków

Pomysły na zmianę logo TVP oraz rebrandingu kanału TVP Info pojawiły się już pod koniec 2023 roku. Jak informował serwis OKO.press, jedną z wizji przyszłości TVP było zmienienie nazwy TVP Info na... TVP 24.

Jak jednak nietrudno zauważyć po wynikach oglądalności, już sama zmiana "Wiadomości" na "19:30" i oprawy graficznej najważniejszego cyklu dnia została przyjęta z pewnym dystansem. Zmodyfikowana została również oprawa graficzna TVP Info, choć wykorzystywane jest w niej stare logo.

Jaki w tej sytuacji nasuwa się wniosek? Raczej nie zapadną poważne decyzje o poprawkach. Grzegorz Sajór, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, wyjawił, że na razie plany (według jego wiedzy) pozostały w strefie pomysłów.

"Na razie o takich planach nie słyszałem" - podkreślił.

Zdanie ekspertów potwierdził Juliusz Braun, były prezes TVP:

"Jestem przeciwny takim zmianom, bo to byłoby ryzykowne działanie. Łatwiej widzów stracić niż pozyskać. Zmiany w logotypie i oprawie graficznej mogłyby spowodować utratę części widzów".

Jacek Kurski chciał zmienić logotyp TVP już w 2021 roku

Co ciekawe, na temat zmiany logotypu było głośno już w 2021 roku. Wtedy Jacek Kurski, który zajmował stanowisko prezesa Telewizji Polskiej, chciał, aby z logo zniknęły charakterystyczne kwadraty. Ostatecznie nowy logotyp pojawił się m.in. w TVP Sport, a potem wprowadzanie zmian wstrzymano.

Niestety, wygląda na to, że przed telewizją TVP trudny czas - podczas którego będzie trzeba podjąć wiele poważnych decyzji. Portal Wirtualne Media opublikował wyniki najważniejszych serwisów informacyjnych w Polsce, z których wynika, że względem stycznia 2023 roku stracili wszyscy, ale nikt nie zaliczył tak zauważalnych spadków, jak "19.30" (dawniej "Wiadomości") "Telexpress" i przede wszystkim "Panorama".

Czytaj też:

Tomasz Marzec zwolnił się z nowej TVP zaledwie po ośmiu dniach. Wyjawił kulisy odejścia

Niespodziewane wieści ws. przyszłości Magdy Ogórek. Nie pozostawiła już złudzeń

Makłowicz nie kryje się z uczuciami do TVP. Nigdy wcześniej tak otwarcie o tym nie mówił [POMPONIK EXCLUSIVE]

pomponik.pl
Dowiedz się więcej na temat: TVP | TVP Info
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Polecamy