Reklama
Reklama

Ta reklama nie pojawi się na antenie TVP! Chodzi o jej przekaz

Najnowsza kampania biżuterii Yes pt. "Jestem kobietą. Jestem przyszłością." nie pojawi się na antenie TVP! W 2021 roku to telewizja polska zdecydowała, że nie wyemituje jej, ponieważ "godzi we wrażliwość odbiorców". Teraz Presserwis podaje, że "to sama marka zdecydowała się nie reklamować w telewizji publicznej". Dlaczego?

Spot reklamowy Yes po raz kolejny budzi wiele emocji

"Jestem kobietą. Jestem przyszłością." to najnowsza kampania znanej marki biżuteryjnej, której ambasadorkami zostały Maja Ostaszewska oraz Aleksandra Kwaśniewska. Twórcy reklamy zabierają nas w swoistą podróż w czasie, której stałym elementem jest ponadczasowa biżuteria. Wydarzenia mają miejsce od teraz do 2073 roku.

Można powiedzieć, że historia zatacza koło. Bohaterkami są wyłącznie kobiety - matki, dzieci, nastolatki, druhny, panny młode, a na końcu nawet polityczki!

Reklama

W spocie wyraźnie widać przełamywanie społecznych stereotypów, które w Polsce nadal stanowią ogromne tabu. Dziewczynka cieszy się z samochodu, który dostała pod choinkę, a dwie kobiety legalnie zawierają związek małżeński w obecności duchownego. Polska jawi się też jako miejsce przyjazne i bezpieczne kobietom, dalekie od stereotypów.

"Można osiągać sukcesy w polityce, która przestała być miejscem zdominowanym przez mężczyzn. Można w końcu wracać późną nocą do domu bez lęku, że ktoś zrobi nam krzywdę" - czytamy w oficjalnym komunikacie. Kobieca wizja lepszego jutra będzie emitowana w salonach stacjonarnych, a nawet w Czechach. Akcję poparła już m.in. Ola Żebrowska i Marta Dyks. 

"Wierzymy w siłę i sprawczość kobiet i jesteśmy pewni, że dzięki nim ten świat może być bardziej sprawiedliwym, równym i przyjaznym miejscem dla nas wszystkich" - wyjaśnia dyrektorka marketingu, Justyna Lach w rozmowie z "Wirtualnemedia.pl". I dodaje, że tegoroczna kampania nie zostanie wyemitowana w Telewizji Polskiej! 

2021 rok: TVP odmawia emisji spotu

Przypomnijmy, w zeszłym roku Telewizja Polska odmówiła emisji spotu reklamowego marki Yes. Powodem było pojawienie się w nim pary homoseksualnej. "TVP zażądała usunięcia ujęć z parą nieheteronormatywną, a także nagości" - tłumaczył wtedy na łamach "Presserwisu" Marcin Gaworski. Nagością w tym wypadku była... kobieta karmiąca piersią.

Szum wokół spotu reklamowego pozytywnie przełożył się na PR marki, a większość klientów poparła jej wizję. Wszystko zakończył się happy endem, bowiem twórcy otrzymali nagrodę Grand Prix w konkursie Effie

2022 rok: twórcy spotu nie chcą pokazać go w TVP

Teraz w sieci pojawiło się nowe wideo reklamujące biżuterię, ale... tym razem twórcy zdecydowali, że nie będą reklamować się w telewizji publicznej, ponieważ "można było z góry założyć, że TVP i tak odmówiłaby emisji tego spotu".

Przedstawiciele marki dodają, że wciąż głoszą wartości takie jak: różnorodność i niezależność kobiet, wbrew wszelkim stereotypom. Przy doborze mediów, w których pokażą nowy materiał wideo, zależało im, by były spójne z przedstawioną w nim ideą. 

"To niezwykle ważne, by kampania wybrzmiała autentycznie" - mówiła Magdalena Łukasiuk w rozmowie z "Presserwisem".

***

Zobacz też:

Maja Ostaszewska wbija szpilę TVP! "Boli mnie debata na poziomie rynsztoku"

Katarzyna Zillmann: TVP odmawia emisji reklamy z pocałunkiem wioślarki i jej partnerki!

Ola Kwaśniewska pokazała odważne zdjęcie w bieliźnie. Tak zareagował mąż!

pomponik.pl
Dowiedz się więcej na temat: TVP | Maja Ostaszewska | Aleksandra Kwaśniewska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Polecamy