Ta reklama nie pojawi się na antenie TVP! Chodzi o jej przekaz
Najnowsza kampania biżuterii Yes pt. "Jestem kobietą. Jestem przyszłością." nie pojawi się na antenie TVP! W 2021 roku to telewizja polska zdecydowała, że nie wyemituje jej, ponieważ "godzi we wrażliwość odbiorców". Teraz Presserwis podaje, że "to sama marka zdecydowała się nie reklamować w telewizji publicznej". Dlaczego?
"Jestem kobietą. Jestem przyszłością." to najnowsza kampania znanej marki biżuteryjnej, której ambasadorkami zostały Maja Ostaszewska oraz Aleksandra Kwaśniewska. Twórcy reklamy zabierają nas w swoistą podróż w czasie, której stałym elementem jest ponadczasowa biżuteria. Wydarzenia mają miejsce od teraz do 2073 roku.
Można powiedzieć, że historia zatacza koło. Bohaterkami są wyłącznie kobiety - matki, dzieci, nastolatki, druhny, panny młode, a na końcu nawet polityczki!
W spocie wyraźnie widać przełamywanie społecznych stereotypów, które w Polsce nadal stanowią ogromne tabu. Dziewczynka cieszy się z samochodu, który dostała pod choinkę, a dwie kobiety legalnie zawierają związek małżeński w obecności duchownego. Polska jawi się też jako miejsce przyjazne i bezpieczne kobietom, dalekie od stereotypów.
"Można osiągać sukcesy w polityce, która przestała być miejscem zdominowanym przez mężczyzn. Można w końcu wracać późną nocą do domu bez lęku, że ktoś zrobi nam krzywdę" - czytamy w oficjalnym komunikacie. Kobieca wizja lepszego jutra będzie emitowana w salonach stacjonarnych, a nawet w Czechach. Akcję poparła już m.in. Ola Żebrowska i Marta Dyks.
"Wierzymy w siłę i sprawczość kobiet i jesteśmy pewni, że dzięki nim ten świat może być bardziej sprawiedliwym, równym i przyjaznym miejscem dla nas wszystkich" - wyjaśnia dyrektorka marketingu, Justyna Lach w rozmowie z "Wirtualnemedia.pl". I dodaje, że tegoroczna kampania nie zostanie wyemitowana w Telewizji Polskiej!
Przypomnijmy, w zeszłym roku Telewizja Polska odmówiła emisji spotu reklamowego marki Yes. Powodem było pojawienie się w nim pary homoseksualnej. "TVP zażądała usunięcia ujęć z parą nieheteronormatywną, a także nagości" - tłumaczył wtedy na łamach "Presserwisu" Marcin Gaworski. Nagością w tym wypadku była... kobieta karmiąca piersią.
Szum wokół spotu reklamowego pozytywnie przełożył się na PR marki, a większość klientów poparła jej wizję. Wszystko zakończył się happy endem, bowiem twórcy otrzymali nagrodę Grand Prix w konkursie Effie.
Teraz w sieci pojawiło się nowe wideo reklamujące biżuterię, ale... tym razem twórcy zdecydowali, że nie będą reklamować się w telewizji publicznej, ponieważ "można było z góry założyć, że TVP i tak odmówiłaby emisji tego spotu".
Przedstawiciele marki dodają, że wciąż głoszą wartości takie jak: różnorodność i niezależność kobiet, wbrew wszelkim stereotypom. Przy doborze mediów, w których pokażą nowy materiał wideo, zależało im, by były spójne z przedstawioną w nim ideą.
"To niezwykle ważne, by kampania wybrzmiała autentycznie" - mówiła Magdalena Łukasiuk w rozmowie z "Presserwisem".
***
Zobacz też:
Maja Ostaszewska wbija szpilę TVP! "Boli mnie debata na poziomie rynsztoku"
Katarzyna Zillmann: TVP odmawia emisji reklamy z pocałunkiem wioślarki i jej partnerki!
Ola Kwaśniewska pokazała odważne zdjęcie w bieliźnie. Tak zareagował mąż!