TVP ma chrapkę na zagraniczną karierę. Oto jaki mają sprytny plan
Telewizja Polska postawiła na taniec, muzykę i śpiew. Polacy w oparciu o spuściznę niemieckiej telewizji stworzyli własny format, który niebawem zamierzają sprzedać za granicę. Najnowsze informacje pokazują, że zarząd wdrożył już misterny plan w życie. Chodzi o program „Polskie biesiady”, który ma w przyszłości przynieść TVP wielkie pieniądze.
"Polskie biesiady" to format inspirowany emitowanym w Niemczech programem "Lustige Musikanten", ale nie jego bezpośrednia adaptacja na polski rynek. TVP chwali się więc, że to ich w pełni autorski pomysł. Według najnowszych doniesień, Telewizja Polska pracuje już nad stworzeniem biblii formatu, co z kolei jasno wskazuje na chęć sprzedania pomysłu dalej.
W biblii formatu zaznaczone są najważniejsze wytyczne, którymi powinni się kierować twórcy chcący zaadaptować program na zagraniczne rynki. Na co TVP wskazuje w kontekście "Polskich biesiad"? Jak podają Wirtualne Media, ta konkretna produkcja wiążę się z wolnością edytowania i postprodukcji, którą daje rezygnacja z nadawania show na żywo.
"Biesiady" ponadto nie są zwykłym koncertem. Kamerzysta skupia się bowiem bardziej na zabawie tłumu, niż na artyście występującym na scenie. Do tej pory w "Polskich biesiadach" wystąpili m.in. Rafał Brzozowski, Łukasz Zagrobelny i Katarzyna Cerekwicka. Planowane są też występy m.in. Golec uOrkiestry i Maryli Rodowicz. Powodzenie formatu sprawiło, że TVP już planuje kolejną serię odcinków, które według zapowiedzi, mają się pojawić w jesiennej ramówce.
Według statystyk udostępnionych przez Wirtualne Media, siedem pierwszych biesiad obejrzało średnio 1,36 mln osób. To jednak nie wszystko. Wyniki oglądalności przekładają się na liczne współprace. Według najświeższych informacji Telewizja Polska zamierza podpisać umowy licencyjne z odbiorcami zza granicy.
"W pierwszej połowie 2023 r. Biuro Sprzedaży i Współpracy Międzynarodowej Telewizji Polskiej udostępniło ponad 150 tytułów w ramach ponad 50 umów licencyjnych z odbiorcami z Europy, Ameryki Północnej i Południowej oraz Azji" - czytamy na stronie portalu.
Sama współpraca nie jest oczywiście jeszcze pewna, bo zainteresowanie formatem musi się jeszcze pojawić po drugiej stronie. Pytanie, czy inne kraje lubią biesiadować równie mocno jak Polacy, pozostawiamy otwarte. Zresztą nawet w samej stacji są dalecy od zapeszania:
"Zobaczymy" - uciął temat prezes TVP Mateusz Matyszkowicz w odpowiedzi na pytanie o sprzedaż gotowego formatu zagranicznym telewizjom.
Zobacz też:
Katarzyna Cichopek pilnie przerwała milczenie. Odezwała się pierwszy od straty pracy w TVP
Maciej Kurzajewski wrzucił niesamowite zdjęcie bez Cichopek. Fani poruszeni