Reklama
Reklama

Zaskakujący ranking osobowości

Doda, Donald Tusk, Wojciech Cejrowski - to najbardziej znane i lubiane postaci życia publicznego. Z kolei Andrzej Lepper, Michał Wiśniewski i Nelly Rokita należą do najmniej szanowanych i najbardziej denerwujących - wynika z badania wizerunku znanych osób.

Badanie firmy BAV Consulting "Konstelacja polskich gwiazd" przeprowadzono po to, by ocenić pozycję najbardziej znanych uczestników życia publicznego - aktorów, muzyków, dziennikarzy, prezenterów, sportowców, polityków etc.

Respondentów pytano m.in. o to, kto ich zdaniem jest wyjątkowy, z czyimi wypowiedziami najczęściej się zgadzają, a czyje budzą ich sprzeciw, kto powinien częściej pokazywać się w mediach, a kogo jest za dużo, kto powinien zmienić wygląd, kto jest im bliski, a kto ich denerwuje.

Jak przekonują autorzy badania, uzyskano dzięki niemu obraz najlepiej rozpoznawalnych i najczęściej pojawiających się w mediach postaci, wraz z ich profilem i potencjałem na bycie wzorem do naśladowania, czy autorytetem. Na podstawie analiz stworzony został swoisty ranking, a gwiazdy podzielono ze względu na kondycję ich "marki".

Reklama

Badanie pokazało, że Anna Mucha, Doda, Donald Tusk, Edyta Górniak, Janusz Palikot, Katarzyna Cichopek, Kuba Wojewódzki, Paweł Wilczak, Szymon Majewski, Tomasz Lis i Wojciech Cejrowski to osobowości "najjaśniej świecące, bardzo lubiane i szanowane, pełne energii i dynamiczne", czyli "super marki".

Z drugiej strony, osoby, które nie cieszą się szacunkiem ani sympatią, aroganckie i denerwujące, czyli "znani-niechciani", to przede wszystkim politycy: Andrzej Lepper, Antoni Macierewicz, Nelly Rokita, Jacek Kurski, Jarosław Kaczyński, Zbigniew Ziobro, Beata Kempa, Tadeusz Rydzyk, a także Jola Rutowicz i Michał Wiśniewski.

Wielu polityków znalazło się także w grupie "marek rozmytych", czyli osób niemile widzianych w życiu publicznym, bez pomysłu na swój wizerunek, m.in. Bronisław Komorowski, Ewa Kopacz, Jan Maria Rokita, Joanna Senyszyn, Michał Boni, Ryszard Kalisz, Waldemar Pawlak, Marek Migalski, a także Jan Pospieszalski, Maciej Maleńczuk czy Tomasz Kammel.

Wśród "marek eksportowych", czyli osób odnoszących sukcesy w Polsce i za granicą, znaleźli się głównie sportowcy: Dariusz Michalczewski, Adam Małysz, Justyna Kowalczyk, Otylia Jędrzejczak, Robert Kubica, Tomasz Adamek, Mariusz Pudzianowski, a także Katarzyna Figura i Roman Polański.

Do grona postaci niezmiennie szanowanych, "marek klasycznych" zaliczono m.in. Aleksandra Kwaśniewskiego, Lecha Wałęsę, Kazika Staszewskiego, Wojciecha Waglewskiego, Muńka Staszczyka i Zbigniewa Hołdysa.

W grupie "marek ekskluzywnych", czyli osób rzadko pojawiających się w mediach, jednak wciąż budzące zainteresowanie znaleźli się m.in. Jerzy Owsiak, Jolanta Kwaśniewska, Bogusław Linda, Beata Tyszkiewicz, Martyna Wojciechowska i Jerzy Stuhr.

Wyróżniono także osobowości z potencjałem, m.in. Alicję Bachledę-Curuś, Grzegorza Napieralskiego, Wojciecha Olejniczaka, Radosława Sikorskiego, Tomasza Kota, Grażynę Szapołowską, Joannę Brodzik, Kingę Rusin.

Jako osoby, które za rzadko pojawiają się w mediach, wymieniano np. Wojciecha Cejrowskiego i Jolantę Kwaśniewską. Rzadziej natomiast respondenci woleliby oglądać Jarosława Kaczyńskiego, Zbigniewa Ziobrę oraz Dodę.

Najczęściej respondenci zgadzają się z tym, co mówią Jerzy Owsiak i Donald Tusk, natomiast słowa i postępowanie Jarosława Kaczyńskiego, Tadeusza Rydzyka i Andrzeja Leppera najczęściej budzą ich sprzeciw.

Za najbardziej nudnego badani uznali Waldemara Pawlaka, za najbardziej atrakcyjną - Annę Przybylską. Najbardziej bliski respondentom jest Jerzy Owsiak, najbardziej cenią dokonania Adama Małysza.

Badanie na zlecenie firmy BAV Consulting zrealizował w sierpniu Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) na reprezentatywnej dla całej populacji grupie 400 użytkowników internetu.

PAP life/pomponik
Dowiedz się więcej na temat: Michał Wiśniewski | Doda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Polecamy