Reklama
Reklama

Zobacz co zrobią z Liszowską!

Po raz pierwszy boimy się o los Joanny...

7 lipca aktorka oraz pozostali uczestnicy nowego show przygodowego TVP "Fort Boyard" (Piotr Polk, Przemysław Saleta, Justyna Steczkowska, Mariusz Pudzianowski, Conrado Moreno, Roman Polko, Ola Szwed, Katarzyna Cichopek, Natasza Urbańska, Katarzyna Glinka, Michał Żebrowski, Janusz Weiss, Maciej Kurzajewski, Krzysztof Skiba, Anna Popek, Marta Wiśniewska) wyruszą na miejsce akcji - wyspę u wybrzeży Francji!

Reklama

O co powalczą i jakie czekają na nich zadania? Wymagające niezwykłej sprawności, zarówno ciała, jak i umysłu. Wymyślony przez Francuzów "Fort Boyard" jest jednym z najpopularniejszych programów typu "adventure game shows" na świecie. Na rodzimym France 2 emitowany jest w porze największej oglądalności od 18 sezonów. Jak podaje producent, firma ALP, do tej pory powstało 1137 odcinków w 28 krajach. W programie, rozgrywanym na terenie ruin fortu o tej samej nazwie, położonym na wyspie na zachodnim wybrzeżu Francji, grupa uczestników jest poddawana próbom zręcznościowym i wytrzymałościowym, a jej celem - dotarcie do skarbca wypełnionego po brzegi złotymi "Boyardami".

Ile zdołają z niego wynieść - tyle będzie wynosić wartość nagrody.

W programie bierze udział grupa sześciu osób, gra składa się z trzech etapów. Celem pierwszego etapu - "zdobywanie kluczy" - jest zdobycie siedmiu kluczy otwierających wejście do skarbca. Klucze zdobywane są poprzez uczestnictwo zawodników w konkurencjach o charakterze siłowym, zręcznościowym i logicznym rozmieszczonych w celach fortu.

Alternatywnie klucz może zostać zdobyty poprzez udzielenie poprawnej odpowiedzi na zagadkę zadaną przez mędrca, Ojca Fouras. W wypadku udzielenia błędnej odpowiedzi klucz zrzucany jest z wieży zamieszkanej przez Ojca wprost do morza, skąd jeden z zawodników musi go wyłowić. Zadania w pierwszym etapie ograniczone są czasowo (czas odmierzają klepsydry). Jeżeli zawodnik nie opuści celi w wyznaczonym czasie - staje się więźniem. Celem drugiego etapu - "ratowanie więźniów" - jest dotarcie do Rady, która może zadecydować o uwolnieniu więźniów bądź wydłużeniu czasu przeznaczonego na wynoszenie Boyardów w finale.

Etap ten był już wielokrotnie modyfikowany i jeszcze nie wiadomo, jak ta część gry będzie wyglądała w polskiej wersji programu. Celem trzeciego etapu - "zdobywanie wskazówek" - jest zdobycie jak największej ilości wskazówek, tak aby na ich podstawie udało się odgadnąć hasło stanowiące ostatnie zabezpieczenie skarbca. Wskazówki zdobywa się w zadaniach podobnych to tych, w jakich zdobywano klucze w pierwszym etapie, choć zadania są bardziej "ekstremalne" - jak bungee jumping czy spacer po płonącym moście.

Alternatywnie dodatkową wskazówkę można zdobyć odgadując słowo, jakie miał na myśli Ojciec Fouras podając jego trzy wyjątkowo skomplikowane definicje.

Jeżeli w etapie trzecim nie udało się odgadnąć hasła zawodnicy mogą poświęcić się (nie będą mogli brać udziału w wynoszeniu Boyardów) wkładając ręce w figury przypominające tygrysie głowy zawierające kajdany więżące zawodników i pojemniki zawierające dodatkowe wskazówki.

Następnie zawodnicy wkraczają do skarbca (z którego najpierw Felindra wyprowadza broniące go tygrysy) i podają hasło, układając odpowiednio na kamiennej planszy stalowe kule. Jeżeli jest ono poprawne w przeciągu około dwóch minut mogą wynosić ze skarbca Boyardy - kawałki metalu stylizowane na złote monety. Ilość wyniesionych Boyardów zostaje ostatecznie przeliczona na prawdziwe pieniądze stanowiące łup zawodników, zabierany bądź przekazywany na rzecz organizacji charytatywnej.

pomponik.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama